Bestill time

Bestill time

Telefon- eller videoveiledning

Vi har lang erfaring både med telefon- og videoveiledning, så du kan være trygg på at du får et godt tilbud. Hvordan skal vi gjøre det? Les under: 

Telefonveiledning

Når det gjelder telefonveiledning så er det viktig at:

  • du sitter på et uforstyrret sted
  • du har tilgang til internett på pc eller nettbrett - alternativt bruker din mobil
  • du har tilgang til penn og papir

Vi ringer deg opp til avtalt tid. Velkommen!

 

Videoveiledning

Vi bruker Microsoft Teams til videoveiledning. For å bruke løsningen trenger du kun en smarttelefon, et nettbrett eller en datamaskin som er tilkoblet internett, og en oppdatert nettleser. Vi mener at bruk av pc eller nettbrett, pga større skjerm, kan gi en bedre opplevelse av samtalen enn bruk av mobil.

Du behøver ikke å ha Teams-appen. Du får link på epost og du kan velge "Bli med på nettet". Kort instruksjoner til Teams.

Det er viktig at:

  • du sitter på et uforstyrret sted
  • du har penn og papir tilgjengelig

Klikk deg inn på møtet i tid, gjerne 2 min før. Vi slipper deg inn til avtalt tid. Velkommen!

Prefer English?

We offer our career guidance in English. Use our online booking system and select Lisa or Ursula as your career guidance practitioner: Book here

What is career guidance and how can it be useful? Watch this short video for an explanation. You can choose to watch the video in English, Arabic, French, or Norwegian.

Avbestille eller flytte på en avtale? 

Blir du forhindret fra å møte til avtalt tid, ber vi vennligst om at du avbestiller, eventuelt ombooker tidspunkt så fort som mulig. På den måten kan andre ha mulighet til å få din time. Dette gjør du enkelt selv ved å klikke på «endre avtalen» i e-posten som ble sendt for å bekrefte timen. 

Andre henvendelser enn timebestilling? 

For andre henvendelser enn timebestilling kan du sende e-post til karrieresenter@telemarkfylke.no.

Et alternativ – den nasjonale digitale karriereveiledningstjenesten 

Ønsker du å chatte anonymt med en karriereveileder, eller ha en karriereveiledningssamtale på telefon? Da kan du kontakte den nasjonale digitale karriereveiledningstjenesten.

Karriereveiledning.no er en offentlig og kvalitetssikret tjeneste som er gratis og åpen for alle uansett alder og livssituasjon.

Smittevernregler ved besøk 

Sammen skaper vi et trygt karrieresenter.

Vennligst les gjennom dette før ditt besøk hos oss
  • Du kan ikke komme til oss om du føler deg dårlig eller har luftveissymptomer. Vi booker gjerne om din time og ønsker deg velkommen tilbake når du er symptomfri igjen, evt. kan vi gjennomføre den avtalte veiledningen på telefon eller video.
  • Vi har tilgang på håndsprit ved inngangsdøren. Alle kundene skal benytte dette ved ankomst og avreise.
  • Host og nys i armkroken. 

Vi gleder oss til å ønske deg velkommen! Vi skal gjøre vårt ytterste slik at du får et fint besøk hos oss.

Samtykkeerklæring

Karrieresenter Telemark trenger ditt samtykke for å innhente og behandle personopplysningene du fyller ut i bestillingsskjemaet, og annen relevant informasjon som du deler med oss i løpet av karriereveiledningsprosessen.

Opplæringsloven § 13-3f pålegger fylkeskommunene å ha et tilbud om gratis karriereveiledning for befolkningen i sitt fylke. Det er frivillig å benytte seg av tilbudet, karrieresenteret innhenter derfor kun personopplysninger som du selv har oppgitt til oss. Lovlig behandlingsgrunnlag er følgelig basert på ditt samtykke, jf. personvernforordningen artikkel 6, nr. 1a).

Vi informerer om at:

  • Vi behandler kun personopplysninger som du selv oppgir til oss. Vi gir heller ikke fra oss personopplysninger til andre.
  • Etter du har hatt din siste karriereveiledning fjerner vi rutinemessig følgende informasjon fra våre systemer; karriereveilederens logger fra veiledningene, samt sms- og mailutveksling knyttet til din karriereveiledning. Ditt navn og opplysninger om alder, bostedskommune, høyest fullførte utdanning, opprinnelsesland og arbeidslivstilknytning beholder vi ut det kalenderåret du har mottatt karriereveiledning. Årsaken til det er at kunder som tar kontakt på ny innen samme kalenderår ikke skal registreres som ny kunde. I tillegg skal vi årlig rapportere anonymiserte statistiske opplysninger om senterets kunder til HK-dir. (Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse). Din mailadresse beholder vi i ca. fire uker, ifm. utsending av den anonyme brukerundersøkelsen du får tilsendt.
  • Du kan i løpet av din karriereveiledningsprosess når som helst trekke ditt samtykke tilbake. Vi sletter da alle personopplysninger om deg.
  • Hvis du ønsker mer detaljert informasjon om våre rutiner for behandling av personopplysninger før du samtykker, les vår personvernerklæring.

Vi trenger ditt samtykke for å behandle og oppbevare personopplysninger i den perioden du er kunde hos oss.

Publisert: 20.11.2020 Oppdatert: 13.11.2024 kl.08:48